Integritetspolicy

1. Allmänna regler


Industriföretaget Swedabo AB handlar inte bara med träbearbetningsutrustning utan är också verksam inom produktion, installation och demontering. Vi är ett internationellt företag som samarbetar med företag och partners i hela världen. Det är viktigt för Swedabo att fullständigt skydda sina kunders integritet. Vi bryr oss och investerar resurser i det dagliga arbetet för att skydda personuppgifter.


Syftet med denna integritetspolicy är att förtydliga och ge information om hur Swedabo skyddar personuppgifter, hur uppgifter inhämtas, för vilka ändamål de behandlas och hur ger vi information om kundernas rättigheter och skyldigheter.


Vid behandling av personuppgifter följer Swedabo tillämpliga bestämmelser, bindande anvisningar och regelverk som utfärdats av ansvariga myndigheter samt EU:s reglering.


2. Hur får vi personuppgifter?


Personuppgifterna samlas in när kunden vill använda de tjänster som vi tillhandahåller. Personen lämnar sina personuppgifter för att använda våra leverans- och betalningstjänster. Personen ger också information i kontakt med oss och i andra informationskanaler, inklusive sociala nätverk.


Vi använder kakor och informationen visas i ett popup-fönster när du besöker vår hemsida.


Uppgifterna genereras genom att använda Swedabos tjänst, t.ex. genom att ringa oss, besöka eller använda Swedabos hemsida. Vi använder lagrad information från Google Analytics och Facebooks Pixel-kod för att kunna erbjuda bättre tjänster till potentiella och befintliga kunder.


3. Vilka personuppgifter samlar vi in?


Grundläggande personuppgifter. Personliga identitetsdata, inklusive kontakt- och kommunikationsuppgifter, samtyckesuppgifter, uppgifter om tjänster och mandat, fakturering, personliga visuella uppgifter, uppgifter om personliga dokument osv.


4. Hur använder vi personuppgifter?


Swedabo behandlar personuppgifter för att säkerställa att de tjänster som erbjuds tillhandahålls i sin helhet och för att tillhandahålla effektiv service och samarbete.


Personuppgifterna behandlas automatiskt. Det möjliggör snabbare behandling av frågor eller förfrågningar, t.ex. genom att informera individen på individuell basis om tjänsteutbudet och om möjligheterna att anpassa dem till specifika intressen och behov. Automatiserad databehandling möjliggör snabba svar som annars skulle behöva göras manuellt och skulle ta mycket längre tid.


Vi behandlar personuppgifter endast för specifika ändamål. Ett av målen är att använda personuppgifter för att evaluera resultaten av försäljning av tjänster. För utveckling av tjänster, processer, systemnätverk, företagets mål och utvecklingsriktlinjer. Vi vill tillhandahålla bra och högkvalitativa tjänster, inklusive ökad lojalitet och tillfredsställelse. Syftet avser behandling av personuppgifter för att utveckla samarbetet, främja lojalitet och upprätthålla tillfredsställelse. Behandling av personuppgifter för interna administrativa ändamål inom Swedabo koncernen för att förebygga potentiella intressekonflikter och olagliga transaktioner. Vi utför behandlingen på grund av ett legitimt intresse.


5. Hur skyddar vi personuppgifter?


Vi utför säkerhetsprocesser och vidtar åtgärder för att skydda enskilda personers intressen. Inom ramen för åtgärderna säkerställer vi att personuppgifterna skyddas fullt ut så att obehörig åtkomst inte kan ske.


6. Vem kan få personuppgifter?


Samarbetspartner, leverantörer av varor och tjänster, t.ex. installatörer och reparatörer. Säkerhet och skydd (partners som tillhandahåller säkerhet och skydd för Swedabo-koncernens anställda, kunder, besökare, anläggningar och infrastruktur samt för förebyggande av hot och sårbarheter i samband med bedrägerier, olagliga eller andra intressen inom koncernen) och styrelse (partners för förvaltning och underhåll av Swedabo-koncernens organisatoriska, ekonomiska och redovisningsmässiga processer, inklusive revisorer osv.).


7. Hur länge behåller vi uppgifterna?


Vi behåller personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppnå målen i integritetspolicyn.


8. Vad är kakor och hur använder vi dem?


Kakor är små textfiler som skapas och lagras av en webbläsare på besökares enhet för att identifiera information eller inställningar som lagras i webbläsaren när besökaren använder en webbplats. Det finns flera typer av kakor: tekniska eller nödvändiga kakor, analytiska kakor och marknadsföringskakor.


På så sätt kan du som besökare spara individuella inställningar. Användningen av kakor kan inaktiveras eller begränsas, men utan kakor är det inte möjligt att använda alla webbplatsens funktioner fullt ut. Den information som erhållits används endast för statistiska ändamål på ett sammanfattat och anonymt sätt som bidrar till att dra slutsatser.


Swedabo använder kakor för att säkerställa webbplatsens funktionalitet och för att förbättra användarupplevelsen. Vi hittar de vanligaste avdelningar, inklusive det innehåll som besökaren har valt när hen surfar på webbplatsen. Anpassa dina annonser och meddelanden utifrån besökarens intresse, begränsa besökarens möjlighet att se annonser och mäta effektiviteten av dina reklamkampanjer. En besökare kan när som helst ändra sitt val eller begränsa användningen av kakor i webbplatsens sidfot genom att aktivera länken "Inställningar för kakor".


9. Vilka rättigheter och skyldigheter har den registrerade?


En person har rätt att veta vilken information Swedabo har om hen, om detta inte motstrider bestämmelser och inte påverkar andra personers rättigheter på ett otillbörligt sätt. En person kan begära åtkomst till sina uppgifter, för att göra rättelser eller vid behov att komplettera, radera (rätten att "bli bortglömd") eller begränsa behandlingen eller invända mot behandlingen i de fall som anges i bestämmelserna, samt har rätten till dataportabilitet. Om du väljer att ta emot information om dig själv på distans, via post, e-post eller andra adresser, är du ansvarig för att den valda mottagningstypen är säker och för de åtgärder som vidtas av personer som agerar på dina vägnar. En person kan begära en kopia av de personuppgifter som behandlas, förutsatt att detta inte inverkar negativt på andras rättigheter och friheter.


Den registrerade är skyldig att lämna information om ändringar i samband med köpet av tjänsten eller uppgifternas riktighet samt vid behov lämna ytterligare information. Inom ramen för kommunikation och samarbete kan vi be om ytterligare information för att försäkra oss om att kommunikation eller samarbete sker med en enskild person.